Autoterapia - zestaw ćwiczeń na wideo

Autoterapia

Czym jest autoterapia?

Autoterapia jest to zbiór czynności, które pacjent może zrobić samodzielnie w domu. Celem autoterapii jest poprawa stanu zdrowia oraz zmniejszenie dolegliwości bólowych.

Autoterapia jest często nieodłącznym elementem kompleksowego planu rehabilitacji, ale bywa również uznawana jako działanie profilaktyczne, co za tym idzie – zmniejszenie leczenia farmakologicznego.

Dla kogo przeznaczone są zestawy ćwiczeń do autoterapii?

Zestawy zostały stworzone dla osób, które nie mogą w tej chwili umówić się na wizytę, bądź czas oczekiwania na wizytę jest długi, a dolegliwości nie ustępują.

Wybierając odpowiednią sekcję ćwiczeń możesz tymczasowo zmniejszyć bolesność danej okolicy ciała.

Dlaczego tymczasowo? Trzeba pamiętać o tym, że samodzielnie wykonywane ćwiczenia przez pacjenta są tylko częścią całego procesu fizjoterapeutycznego.

*Jeśli nie jesteś pewien, który film instruktażowy wybrać, możesz skonsultować się z Fizjoterapeutą poprzez e-Wizytę. Opowiedz o swoim problemie, a my doradzimy co robić.

Stawy oraz odcinki kręgosłupa
Pobierz filmy z zestawami ćwiczeń do autoterapii:
  • Odcinek lędźwiowy (część 1) Film o długości: 01 min 37 sek zawiera 4 ćwiczenia rozciągające odcinek lędźwiowo-krzyżowy kręgosłupa. Pomogą wyciszyć ostry ból i zrelaksować mięśnie wokół dolnej części pleców.
  • Odcinek lędźwiowy (część 2) Film o długości: 01 min 43 sek jest kontynuacją pierwszej części. Znajdziesz tu ćwiczenia, które rozciągną kolejne partie mięśni działające razem z odcinkiem lędźwiowo-krzyżowym kręgosłupa.
  • Odcinek piersiowy (część 1) Film o długości: 01 min 21 sek przedstawia 3 pozycje ułożeniowe, które rozciągną mięśnie odcinka piersiowego kręgosłupa oraz otworzą klatkę piersiową, wspomagając prawidłowy oddech.
  • Odcinek piersiowy (część 2) Film o długości: 01 min 36 sek jest kontynuacją części pierwszej. Zawarte są tu 3 ćwiczenia rozciągające i wzmacniające odcinek piersiowy kręgosłupa.
  • Staw barkowy Film o długości: 02 min 05 sek przedstawia 5 ćwiczeń poprawiających zakres ruchomości w stawie barkowym oraz rozciągających mięśnie wokół niego, które skutecznie wyciszają dolegliwości bólowe.
  • Staw biodrowy (część 1) Film o długości 01 min 17 sek złożony z 3 ćwiczeń rozciągających mięśnie wokół stawu biodrowego.
  • Staw biodrowy (część 2) Film o długości 01 min 03 sek jest kontynuacją pierwszej części. Składa się z 3 ćwiczeń w tym pozycji ułożeniowych, które pomogą zwiększyć zakres ruchomości stawu.
  • Staw kolanowy (część 1) Film o długości: 01 min 53 sek przedstawia 4 ćwiczenia rozciągające mięśnie działające na staw kolanowy. Pomagają uśmierzyć ból i zwiększyć zakres ruchomości stawu.
  • Staw kolanowy (część 2) Film o długości: 02 min 03 sek jest kontynuacją części pierwszej. Zawiera 5 ćwiczeń wzmacniających mięśnie, wspomagających działanie rzepki oraz poprawiający zakres ruchu.
  • Staw skokowy – stopa (część 1) Film o długości: 01 min 17 sek przedstawia 3 ćwiczenia rozciągające struktury w stopie oraz w stawie skokowym. Ich celem jest zmniejszenie bólu i zwiększenie zakresu ruchomości.
  • Staw skokowy – stopa (część 2) Film o długości: 01 min 29 sek przedstawia 3 ćwiczenia rozciągające struktury w stopie oraz w stawie skokowym. Ich celem jest zmniejszenie bólu i zwiększenie zakresu ruchomości.
  • Odcinek szyjny – szyja (część 1) Film o długości: 01 min 26 sek przedstawia 3 ćwiczenia rozciągające mięśnie przy odcinku szyjnym, które są najbardziej podatne na spięcia i dolegliwości bólowe. Jeżeli w ciągu dnia głównie przebywasz w pozycji siedzącej, zgarbionej te ćwiczenia są dla Ciebie.
  • Odcinek szyjny – szyja (część 2) Film o długości: 01 min 23 sek jest kontynuacją części pierwszej. Instruktaż zawiera 3 ćwiczenia skupiające się na rozciąganiu powięzi, otworzeniu klatki piersiowej oraz neuromobilizacji.
  • Zestaw wszystkich ćwiczeń (13 filmów) Kompletny zestaw 13 filmów o łącznej długości 20 min 18 sek złożony z zestawów ćwiczeń na odcinek szyjny, piersiowy i lędźwiowo-krzyżowy kręgosłupa oraz na staw biodrowy, kolanowy, skokowy i barkowy.

Fizjo-Pomoc Szczecin