Terapia czaszkowo-krzyżowa

Terapia czaszkowo-krzyżowa jest terapią delikatną i nieinwazyjną. Celem terapii jest równoważenie układu czaszkowo-krzyżowego, który utworzony jest przez system membranowy opony twardej mózgu i rdzenia kręgowego oraz wszystkich przymocowanych do niej struktur kostnych i powięziowych. Poszczególne części tego układu są bezpośrednio związane z ruchem, pulsacją i przepływem płynu mózgowo-rdzeniowego. Do zakłóceń w obrębie układu czaszkowo-krzyżowego dochodzi na skutek zaistniałych urazów, stresów, traumatycznych przeżyć, co powoduje blokady mające bezpośredni wpływ na napięcia w obrębie mięśni, które w efekcie doprowadzają do konkretnych dolegliwości.

Terapeuta w trakcie terapii delikatnie dotyka, uciska i manipuluje m.in. w obrębie kości krzyżowej, miednicy, przepony, otworze górnym klatki piersiowej i kościach czaszki w celu rozluźnienia struktur łącznotkankowych. Jest to terapia powięzi. Praca systemu czaszkowo-krzyżowego ma wpływ m.in. na układ nerwowy, kostny, mięśniowy, krążenia, limfatyczny, endokrynny, oddechowy. Mogą z niej korzystać wszyscy bez względu na wiek.

Terapia czaszkowo-krzyżowa jest stosowana m.in. w następujących przypadkach: autyzm, kłopoty z koncentracją, chroniczne zmęczenie, zaburzenia snu, nadpobudliwość u dzieci i dorosłych, stres, bóle i zawroty głowy, migreny, kłopoty ze wzrokiem i słuchem, szumy w uszach, nawracające zapalenie uszu, zapalenie zatok, bóle i napięcia w stawie skroniowo-żuchwowym, wady wymowy, zgrzytanie zębami i wady zgryzu, bóle kręgosłupa i pleców, skoliozy, zespół napięcia przedmiesiączkowego, bóle kręgosłupa i stawów, rwa kulszowa, napięcia mięśniowo-powięziowe, wszystkie urazy powypadkowe, urazy okołoporodowe i wiele innych.
Przeciwwskazania do terapii:
• Ostre stany wymagające natychmiastowej interwencji lekarskiej
• Tętniak mózgu
• Świeże urazy i krwotoki