Dolegliwości bólowe między łopatkami

Utrzymujące się dolegliwości bólowe między łopatkami obniżają funkcjonowanie organizmu. Jest to bardzo poważny problem, ponieważ może on być objawem przeciążenia mięśni kręgosłupa lub ważnej choroby zagrażającej życiu.

Ból między łopatkami dotyka coraz więcej ludzi pracujących długotrwale w pozycji zarówno siedzącej jak i stojącej.

Co oznacza ból między łopatkami?

Ból między łopatkami jest dolegliwością na skutek utrzymywania nieprawidłowej postawy ciała. Gdy nie trzymamy pleców prosto obciążony jest kręgosłup, mięśnie i inne tkanki.

Dlatego mówi się, że najczęściej pojawia się u osób pracujących w jednej pozycji, która wymaga pochylenia w przód. W tym czasie dochodzi do zaburzeń równowagi stosunku włókien kolagenowych do elastynowych i spięć mięśni w okolicy kręgosłupa szyjnego. Dolegliwości bólowe ograniczają ruchomość odcinka piersiowego kręgosłupa i charakteryzują się tym, że trwają przez znaczny okres.

Od czego pojawia się ból między łopatkami?

Ból między łopatkami może być wywołany przez pewnego rodzaju choroby. Dzielą się one na następujące schorzenia: zwyrodnienia kręgosłupa, dyskopatię, zapalenie stawów kręgosłupa i wady postawy. Do głównych przyczyn wymienia się również wspomnianą wcześniej wymuszoną pozycję w pracy, w której długotrwale wychylamy głowę i części tułowia.

Do innych czynników powodujących ból między łopatkami zalicza się:

• intensywny trening fizyczny,
  • ciąża,
  • choroby płuc i serca,
  • choroba reumatyczna,
  • kamica pęcherzyka żółciowego,
  • półpasiec,
  • choroby psychologiczne,
  • przerzuty nowotworowe,
  • wypadek.

Objawy bólu między łopatkami

Dolegliwości bólowe często są miejscowe lub rozlane na cały odcinek piersiowy kręgosłupa. Cechuje się tym, że ból nasila się podczas wykonywania określonego ruchu lub pozycji. Na ból kręgosłupa należy uważać i dokładnie obserwować, ponieważ są sytuacje, w których ta dolegliwość jest objawem ciężkiej choroby.

Ból między łopatkami może być groźny, gdy dodatkowo wystąpią objawy takie jak:

• ból w klatce piersiowej,
  • duszności,
  • zawroty głowy,
  • zimny pot,
  • zasłabnięcie.

Jak leczyć ból między łopatkami?

Leczenie bólu między łopatkami jest tak naprawdę uzależnione od jego przyczyny. Gdy po wizycie u lekarza okaże się, że przyczyną tego bólu jest groźna choroba – to odpowiednie leczenie zostanie przeprowadzone w szpitalu. Jednak z drugiej strony jak okaże się, że przyczyną bólu są mięśnie i powięzi, wystarczy wtedy poddać się wyspecjalizowanej fizjoterapii.

W przypadku leczenia bólu między łopatkami konieczna jest rehabilitacja w celu zwiększenia ruchomości grzbietu. Nasi fizjoterapeuci w Szczecinie zajmują się różnymi metodami fizjoterapeutycznymi, które zmniejszają dolegliwości bólowe, ale przede wszystkim skupiają się na znalezieniu przyczyny i stworzeniu odpowiednich warunków do regeneracji ciała.