Jak masaż leczniczy niweluje ból kręgosłupa?

Masaż leczniczy

Ból pleców to dolegliwość, która dotyka niemal każdego współczesnego człowieka. Praca siedząca, znikoma aktywność fizyczna, zła postawa oraz stresy są przyczyną szeregu różnych zwyrodnień kręgosłupa, a w rezultacie silnego bólu.

Z pomocą może przyjść masaż leczniczy w gabinecie fizjoterapeuty. Z artykułu dowiesz się, jakie są efekty masażu leczniczego i czy może on pomóc w walce z dolegliwościami bólowymi pleców.

Dlaczego boli mnie kręgosłup?

Ból pleców to jedna z najczęstszych problemów w naszym społeczeństwie. W zależności od indywidualnych schorzeń i trybu życia może mieć różne przyczyny, jednak najczęściej jest odczuwany na odcinku lędźwiowym oraz w okolicach karku oraz szyi.

Ból pojawia się podczas pracy, codziennych aktywności, a wielu osobom doskwiera zwłaszcza w porze nocnej uniemożliwiając wypoczynek. Kręgosłup boli najczęściej wskutek następujących czynników:

• zaawansowany wiek,
  • zła kondycja, słabe mięśnie,
  • charakter wykonywanej pracy (zwłaszcza praca siedząca lub monotonna praca fizyczna),
  • nadwaga i otyłość,
  • stres.

Chociaż w wielu przypadkach ból pleców jest wypadkową trybu życia i nawyków, często jest to wynik poważniejszych schorzeń:

• dyskopatia – schorzenie dotykające zwykle osób pracujących przy komputerze. Ból pleców jest dotkliwy i promieniuje do kończyn, wymuszając postawę pochyloną do przodu.
  • lumbago – dolegliwość wywołana urazem kręgosłupa, wywołany jego nadwyrężeniem. Dolegliwości nasilają się podczas schylania, podnoszenia przedmiotów o dużej wadze.
  • rwa kulszowa – silny ból, objawiający się zmianami w krążku międzykręgowym, który uciska nerw kulszowy. Ból jest promieniujący i wyjątkowo uciążliwy.
  • zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa – przewlekłe schorzenie, do którego dochodzi przez zniekształcenie i zużycie kręgów i stawów kręgowych. Zwyrodnieniu ulegają zwłaszcza odcinek szyjny i lędźwiowy i wiąże się on z silnym bólem. Pacjent może odczuwać sztywność i ból pleców.

Pomoc w bólu kręgosłupa – masaż leczniczy

Masaż leczniczy pleców to zabieg rehabilitacyjny, który – wykonywany przez wykwalifikowanego specjalistę – może znacząco zmniejszyć dolegliwości bólowe i przywrócić pacjentowi komfort codziennego funkcjonowania.

Dobrze wykonany masaż leczniczy niesie szereg korzyści: niweluje ból konkretnej części kręgosłupa, relaksuje i pozwala wyleczyć schorzenie, które jest źródłem nieprzyjemnych dolegliwości.

Warto jednak pamiętać, że masaż musi być wykonany przez doświadczonego rehabilitanta – da to gwarancję, że stan zdrowia nie zostanie pogorszony. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku leczenia schorzeń i zwyrodnień kręgosłupa.

Rodzaje masażu leczniczego – ból kręgosłupa

Masaże lecznicze pozwalają na uśmierzenie bólu i poprawienie dobrostanu pacjenta dzięki wykorzystywaniu szeregu technik. Stosuje się m.in. elementy masażu klasycznego (ugniatanie, rozcieranie, oklepywanie) oraz segmentarnego (stosuje się specjalne chwyty, przy czym masaż kręgosłupa jest wykonywany od dołu do góry. Jest to masaż bardzo delikatny i przynoszący doskonałe rezultaty kliniczne).

Masażysta rozluźnia i masuje mięśnie, przebiegające wzdłuż kręgosłupa, pleców i pośladków. Procedura trwa zwykle kilkadziesiąt minut i jest zwykle bezbolesna – jeśli pacjent odczuwa dyskomfort, rehabilitant powinien na bieżąco reagować na jego uwagi. Przy schorzeniach kręgosłupa pacjent może odczuwać mrowienie lub pieczenie, jednak objawy te ustępują po serii zabiegów.

Jak masaż leczniczy pomaga na ból kręgosłupa?

Masaż leczniczy wykonany przez doświadczonego rehabilitanta może całkowicie zlikwidować dolegliwości bólowe, rozluźnić spięte mięśnie, poprawić krążenie i zlikwidować obrzęki.

Zabieg odpręża i relaksuje, świetnie działa na zdrowie mięśni, stawów i ścięgien, tym samym wzmacniając gorset mięśniowy wokół kręgosłupa. Celem zabiegów jest zwiększenie dopływu krwi do tej partii pleców, która wywołuje nieprzyjemne dolegliwości, a tym samym przyspieszenie leczenia danej okolicy.

Seria zabiegów może sprawić, że ból kręgosłupa w nocy oraz podczas wykonywania codziennych czynności pozostanie tylko wspomnieniem.

Nasi specjaliści rehabilitacja Szczecin: