Suche igłowanie

Metoda rehabilitacji do zmniejszania napięcia i bólu poprzez nakłuwanie tzw. punktów spustowych lub tych maksymalnie bolesnych przy użyciu igieł akupunkturowych.

Dolegliwości bólowe, związane z napięciami i przeciążeniami mięśniowymi można skutecznie leczyć. Sprawdzoną i bezpieczną metodą jest suche igłowanie – czyli terapia z zastosowaniem igieł akupunkturowych. Mimo pozornego podobieństwa do akupunktury są to jednak dwie zasadniczo się różniące metody. Kto powinien skorzystać z terapii suchego igłowania?

Na czym polega suche igłowanie?

Suche igłowanie (igłoterapia) jest zabiegiem z zastosowaniem igieł, służącą do leczenia dolegliwości bólowych. Igły akupunkturowe, które stosuje się podczas wykonywania zabiegu umieszcza się w tzw. punktach spustowych (bolesnych zgrubieniach i guzkach) mieszczących się w strukturach mięśniowych. Po umieszczeniu igły w wybranym miejscu i przebiciu powłok skórnych następuje skurcz mięśnia.
Doświadczony fizjoterapeuta potrafi manipulować igłą w taki sposób, aby doprowadzić do pełnego rozluźnienia miejsca spustowego i ustąpienia dyskomfortu.

Jak wygląda suche igłowanie (video)?

Co leczy suche igłowanie?

Suche igłowanie to zabieg, którego zbawienne działanie odczują pacjenci skarżący się na dolegliwości bólowe różnych partii ciała i przewlekły stres. Niektóre wskazania do zastosowania tego zabiegu to:

• leczenie napięcia mięśniowego, bólu mięśni i pleców,
  • leczenie bólu związanego z napięciem układu nerwowego,
  • leczenie rwy kulszowej,
  • leczenie łokcia tenisisty i golfisty,
  • leczenie kontuzji u sportowców,
  • leczenie zespołu bolesnego barku.

Wskazaniem jest również stres, pod wpływem którego tworzą się punkty spustowe, a także niedobory witamin i mikroelementów.

Efekty poprawnie przeprowadzonych zabiegów pojawiają się zwykle po kilku terapiach i polegają na rozluźnieniu mięśni oraz uśmierzaniu bólu. Dodatkowo terapia suchego igłowania (którą możesz wykonać w naszych gabinetach w Szczecinie) poprawia metabolizm i zwiększa zakres ruchomości.

Metoda jest małoinwazyjna i przynosi pacjentom szybką ulgę i komfort.

Czy suche igłowanie jest bezpieczne?

Suche igłowanie wykonuje się korzystając ze sterylnych, jednorazowych igieł o bardzo niewielkiej średnicy. Jest to małoinwazyjna metoda, a dzięki zastosowaniu cienkich igieł pacjenci nie odczuwają dużych dolegliwości bólowych podczas jego przeprowadzania.

U niektórych osób zabieg może pozostawić niewielkie krwiaki, które znikają po upływie kilku dni. Przed wykonaniem zabiegu Twój fizjoterapeuta przeprowadzi wywiad, na podstawie którego upewni się, że Twój stan zdrowia pozwala na przeprowadzenie terapii.

Chcesz wiedzieć więcej o Suchym igłowaniu w Szczecinie?

Nasi fizjoterapeuci w Szczecinie są do Twojej dyspozycji. Skontaktuj się z nami, aby umówić się na konsultacje lub zabieg suchego igłowania.

Decydując się na zabieg w naszym gabinecie wybierasz spośród szeregu skutecznych zabiegów, przeprowadzanych przez najwyższej klasy specjalistów. Zabiegi, które przeprowadzamy są wykonywane w czystych, profesjonalnych gabinetach zaopatrzonych w niezbędny sprzęt.

Suche igłowanie w Szczecinie
Zabieg suche igłowanie Szczecin
Suche igłowanie Szczecin

Nasi specjaliści od suchego igłowania:

Absolwent PUM. Umiejętności które zdobył na przestrzeni lat studiów i pracy w zawodzie zawsze stara się przełożyć na płaszczyznę terapii.
    Absolwent Wyższej Szkoły Edukacji i Terapii w Szczecinie oraz magister fzjoterapii – absolwent Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego.

Fizjo-Pomoc to fizjoterapia i rehabilitacja