Chiropraktyka ma coraz więcej zwolenników. Na jakie bóle pomaga?

Na jakie bóle pomaga chiropraktyka?

Chiropraktyka zyskuje coraz większe grono zwolenników. Nic dziwnego – dzięki tej terapii manualnej można na dobre pozbyć się bólu kręgosłupa i stawów, a także poprawić stan zdrowia. Co warto wiedzieć o chiropraktyce? Co to jest chiropraktyka i kto powinien z niej korzystać?

Co to jest chiropraktyka?

Chiropraktyka to rodzaj terapii manualnej, stworzonej przez Daniela Davida Palmera w USA pod koniec XIX wieku. Współcześnie skupia się na usunięciu bólu kręgosłupa, przywrócenia sprawności aparatu ruchowego i zapobiega pojawieniu się kolejnych problemów ruchowych. Chiropraktyka jest polecana przez fizjoterapeutów ze względu na jej walory przeciwbólowe. Utożsamia się ją z kręgarstwem: metoda polega na manipulacjach w obrębie kręgosłupa.

Jak działa chiropraktyka?

Zasady działania metody są proste: terapeuta manipuluje w obrębie kręgosłupa, lokalizując miejsca dotknięte zmianami chorobowymi. Przyglądanie się kręgosłupowi w różnych pozycjach ułożenia ciała pozwala specjaliście ocenić stan narządów ruchowych, a także odruchy ciała i napięcie mięśni. Zdarza się, że do rozpoczęcia terapii specjalista potrzebuje zdjęcia RTG. Techniki, którymi terapeuta manipuluje w obrębie kręgosłupa są delikatne i – co wynika z relacji pacjentów – bezbolesne.

Chiropraktyka jest uznawana za świetną metodę zaradczą na bóle kręgosłupa, jednak pomaga również w przypadku innych problemów zdrowotnych. Oprócz bólu pleców, pacjenci zauważają znaczącą poprawę przy bólach głowy, szyi, karku, barków, dyskopatii, rwie kulszowej, nerwobólach czy bólach mięśniowych. Wiele problemów, związanych bezpośrednio z układem mięśniowo – szkieletowym można leczyć właśnie tą metodą.

Czy chiropraktyka jest bezpieczna?

Metoda jest w pełni bezpieczna, jeśli wykonuje ją doświadczony specjalista. Ważne, aby terapię wykonywać umiejętnie i dokładnie. W przypadku poważnych schorzeń układu mięśniowo – szkieletowego decyzję o ewentualnym wprowadzeniu metod chiropraktyki do terapii podejmuje terapeuta.

Chiropraktyka – jak wygląda zabieg?

Pacjenci, którzy wybierają się do gabinetu fizjoterapeuty z zamiarem skorzystania z zabiegu chiropraktyki często wskazują na brak dolegliwości bólowych podczas procedury. Zabiegi są oparte na mobilizacjach kręgów i manipulacjach w obrębie kręgosłupa.

Nasi masażyści w Szczecinie: