Leczenie zerwanego ścięgna barku

Zerwanie ścięgna w okolicy barku jest jednym z najbardziej lekceważonym problemów wśród ludzi. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że nawet niewielki uraz może doprowadzić do uszkodzenia ścięgna, które skutkuje znaczną utratą siły i uniemożliwia pełne obracanie ramienia. Dlatego, aby przywrócić pełną funkcjonalność stawu barkowego, należy poddać się odpowiedniemu leczeniu, które zostało poprzedzone odpowiednim badaniem przeprowadzonym przez ortopedę.

Co może spowodować zerwanie ścięgna barku?

Przede wszystkim zerwanie mięśnia dwugłowego ramienia może być skutkiem jego nadmiernego obciążenia, które prowadzi do innych dolegliwości związanych ze stawem barkowym, takich jak zapalenia ścięgna, zespołu ciasnoty podbarkowej czy uszkodzenia stożka rotatorów. Każda z tych dolegliwości sprzyja jego zerwaniu, w dodatku z powodu procesu starzenia znacznie zwiększa się prawdopodobieństwo wystąpienia tego problemu u osób starszych.

Natomiast inną przyczyną zerwania ścięgna barku może być także uraz, w wyniku upadku na wyprostowane ramię, dźwignięcia ciężkiej torby czy gwałtownego szarpnięcia ręki podczas hamowania pojazdu.

Jak rozpoznać zerwane ścięgno?

• ostry ból w okolicy barku lub łokcia,
  • trzaski i chrupnięcia,
  • skurcz mięśni podczas ruchu ramieniem,
  • siniaki,
  • trudności z odwracaniem ręki,
  • osłabienie barku lub łokcia.

Jak leczyć zerwany mięsień dwugłowy w okolicy barku?

Leczenie chirurgiczne jest potrzebne, gdy zerwaniu uległo ścięgno bicepsa lub w sytuacji odczuwania stałego bólu. Jeśli chodzi o zerwanie ścięgna mięśnia dwugłowego ramienia w zupełności wystarczy terapia zachowawcza, która polega na odpoczynku, lekach przeciwzapalnych oraz fizjoterapii, poprzez ćwiczenia rozciągające i wzmacniające.

Terapia ruchowa pod okiem specjalisty koncentruje się na wzmocnieniu stożka rotatorów oraz mięśni stabilizujących łopatkę, dzięki czemu można powrócić do pełnej sprawności fizycznej i znacznie zmniejszyć dolegliwości bólowe, które towarzyszą pacjentom podczas wykonywaniu codziennych czynności. Nawet w przypadku operacji, rehabilitacja odgrywa niezwykle ważną rolę w przywróceniu pełnego zakresu ruchu, siły i stabilności barku.

Nasi masażyści w Szczecinie:

• Wojciech Horba Absolwent Wyższej Szkoły Edukacji i Terapii w Szczecinie oraz magister fzjoterapii –  absolwent PUM.
  • Natalia Rudnicka Magister fizjoterapii, absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.