Cierpisz na chorobę zwyrodnieniową kręgosłupa? Pomogą masaże

Cierpisz na chorobę zwyrodnieniową kręgosłupa?

Chroniczne przeciążenia, lata pracy w złej pozycji, nieleczone urazy – wszystkie te czynniki mogą prowadzić do choroby zwyrodnieniowej kręgosłupa. Nieleczona powoduje ból i dyskomfort. Ulgę przynoszą cykliczne masaże i dbanie, aby dolegliwość się nie pogłębiała. Z artykułu dowiesz się, jakie masaże na chorobę zwyrodnieniową kręgosłupa zatrzymają postępujące zmiany.

Czym jest choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa?

Zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa dotyczą wielu osób, których praca wymaga dużego wysiłku fizycznego lub przeciwnie – prowadzą życie pozbawione aktywności fizycznej. Zmiany zaczynają się w miarę starzenia się organizmu, kiedy stawy tracą swoją naturalną elastyczność. Choroba zwyrodnieniowa powoduje, że na kręgach powstają kostne zmiany powodujące duży ból i ograniczenia ruchowe. Podrażnienia, które wówczas powstają wywołują stały stan zapalny, pogarszający objawy.

Aby mieć pewność, czy dolegliwości które odczuwasz są spowodowane tym schorzeniem, warto poprosić lekarza o dokładne badania. Badanie RTG lub rezonans magnetyczny pomoże przeanalizować, które odcinki kręgosłupa są najbardziej obciążone.

Objawy choroby zwyrodnieniowej kręgosłupa

Jeśli borykasz się z tą nieprzyjemną chorobą, prawdopodobnie odczuwasz objawy, które utrudniają codzienne funkcjonowanie. Należą do nich m.in.:

• duży ból pleców po wysiłku fizycznym,
  • ból i sztywnienie kręgosłupa po wielogodzinnej pracy przy komputerze,
  • ból tylnej strony nóg po dłuższych spacerach,
  • ból w odcinku szyjnym, uniemożliwiający skręt głowy,
  • ból w odcinku lędźwiowym.

Przy wystąpieniu niepokojących objawów warto jak najszybciej rozpocząć działania prewencyjne, aby nie dopuścić do rozwoju zmian.

Masaże na chorobę zwyrodnieniową kręgosłupa

Początkowy etap choroby nie musi się wiązać z koniecznością przeprowadzania ryzykownych operacji i inwazyjnych zabiegów. W wielu przypadkach wystarczą masaże, które mogą sprawić, że objawy się cofną a ból zniknie.

Co zalecają fizjoterapeuci? Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie masaży leczniczych, zabiegów fizykalnych i gimnastyki leczniczej (z fizjoterapeutą w gabinecie oraz w domu). Wdrożenie codziennej rutyny, którą zaleci specjalista pomoże w zlikwidowaniu bólu i zapobiegnie rozwojowi choroby.

Masaż leczniczy na chorobę zwyrodnieniową kręgosłupa ma dużą intensywność. Okolice, dotknięte bólem są masowane za pomocą technik ugniatania, wyciskania, rozcierania, a także wibracji. Długość i intensywność masażu jest dobierana indywidualnie dla każdego pacjenta. Należy pamiętać, że jednorazowa wizyta nie pomoże: może przynieść jedynie jednorazową ulgę. Tak poważny stan kręgosłupa wymaga serii wizyt, które pozwalają na utrzymanie się efektów przez dłuższy czas. Po osiągnięciu efektów warto stosować masaże podtrzymujące (zalecanych jest co najmniej kilka wizyt w miesiącu).

Inną metodą, która przynosi dobre efekty jest hydroterapia. W wodzie odczuwalna masa ciała jest mniejsza, co wykorzystuje się podczas ćwiczeń zwiększających siłę mięśni bez obciążenia kręgosłupa. Fizjoterapeuta zaleca również lekkie ćwiczenia domowe, które pacjent może bez problemu wykonywać samodzielnie. Wobec tego zapraszamy do sklepu FizjoBox z produktami fizjoterapeutycznymi, w którym znajdziesz niezbędne piłki rehabilitacyjne, rollery czy maty do akupresury, zapewniające szybką ulgę w bólu.

Ważna jest edukacja pacjenta. Większa świadomość osób chorych na temat choroby pozwala lepiej sobie radzić w codziennym życiu i unikać sytuacji, które mogą pogorszyć stan chorego. Dzięki rozmowom ze specjalistą pacjent wie, jak postępować w przypadku nagłego bólu i w jaki sposób funkcjonować, aby nie pogorszyć stanu zdrowia i zapanować nad chorobą.

Nasi masażyści w Szczecinie: