Rwący ból kończyn

Rwący ból kończyn dolnych i górnych związany jest z chorobami kręgosłupa, naczyń krwionośnych i z wieloma innymi schorzeniami. Na ogół może być spowodowany nadmierną aktywnością fizyczną – powodując zmęczenie. Jednak nie powinno się ignorować bólu, ponieważ może on prowadzić do ciężkich powikłań.

Czym jest rwący ból kończyn?

Rwący ból kończyn pojawia się nagle w ciągu dnia lub w nocy. Dolegliwość objawia się silnym bólem, który można określić jako rwący, ostry, piekący, kłujący lub pulsujący. Oprócz bólu może pojawić się uczucie drętwienia, mrowienia lub skurczów mięśni.

Dolegliwości kończyn wynikają z łagodniejszych lub poważnych schorzeń. Bardzo często wynika z zmęczenia kończyn, nadwagi ciała i chorób naczyń, kości, mięśni oraz stawów. Rwący ból nóg występujący w nocy jest w dużej mierze skutkiem niewydolności żylnej, w której to krew zalega w naczyniach prowadząc do powstawania żylaków.

Jednym z groźniejszych objawów jest nasilony rwący ból nóg tylko podczas chodzenia, ponieważ jest to symptom zaburzenia tętnic, w których doprowadzana jest krew do kończyn.

Kolejną charakterystyczną chorobą powodującą ból kończyn dolnych jest rwa kulszowa. Zaczyna się ona od bólu kręgosłupa, który w następnej chwili promieniuje do tylnej część uda, łydki i stopy. Rwa kulszowa powstaje przez przepuklinę jądra miażdżystego kręgosłupa, powodując rozstrój korzeni biegnących do nóg. Dolegliwość może trwać do kilku dni a nawet lat.

Przyczyny rwącego bólu kończyn

Do przyczyn rwącego bólu kończyn zalicza się:

• zakrzepica żył głębokich,
  • rwa kulszowa,
  • urazy,
  • wady postawy (płaskostopie),
  • nerwobóle,
  • zmiany zapalne i zwyrodnieniowe,
  • miażdżyca,
  • przeciążenia mięśni i stawów,
  • zespół niespokojnych nóg,
  • ciąża.

Rwący ból nóg co robić i jak leczyć?

Nie należy ignorować bólu kończyn, ponieważ jego charakter różni się w zależności od przyczyny, w niektórych przypadkach może być nawet objawem poważnych chorób. Nie zawsze ciepły kompres i środki przeciwbólowe wystarczą w pozbyciu się bólu. Dlatego na dolegliwości kończyn stosuje się leczenie osteopatyczne oparte na manualnych technikach, w celu odnalezienia przyczyny bólu i wyeliminowaniu go.

Nasi fizjoterapeuci w Szczecinie poprzez indywidualną rehabilitację zapobiegają także ewentualnym nawrotom dolegliwości. Jedną z częstych przyczyn nawracającego bólu kończyn dolnych jest rwa kulszowa. W jej napadach najefektywniejsze jest wykonywanie odpowiednich ćwiczeń w połączeniu z zabiegami osteopatycznymi. W naszym gabinecie zajmujemy się leczeniem wielu innych dolegliwości powodujących rwący ból nóg.

Nasi specjaliści od osteopatii: