Na czym polega klawiterapia i jak działa na zdrowie?

Zdarza się, że w przypadku ostrych bólów głowy i kręgosłupa medycyna konwencjonalna zawodzi. Niestety ból przeszkadza w normalnym funkcjonowaniu, dlatego też osoby cierpiące na tą dolegliwość poszukują innych alternatywnych metod leczenia, które ukoją, odprężą a także zrelaksują cały organizm. Dzisiaj wielu specjalistów poleca klawiterapię, by poprawić ogólny stan organizmu.

Czym jest klawiterapia?

Klawiterapia to naturalna metoda leczenia oparta na holistycznym podejściu do pacjenta. Jej celem jest nie tylko wspomóc organizm w autoregeneracji, ale także wpłynąć na stan ducha i umysłu. W ten sposób nowatorska terapia odruchowa pod postacią klawiterapii obejmuje naprawdę szerokie podejście do poprawy ogólnego stanu zdrowia, w tym ciała i duchową równowagę.

Zabieg klawiterapii działa na podobnej zasadzie co refleksoterapia czy akupunktura z tą różnicą, że do stymulacji aktywnych biologicznie punktów na ciele wykorzystuje się specjalne zaostrzone narzędzia – klawiki. Klawik przypomina wyglądem klasyczny gwóźdź i ma on za zadanie wzbudzić impuls nerwowy wysyłany do konkretnego narządu wewnętrznego, poprzez ucisk odpowiedniego punktu. Narzędzia te w żaden sposób nie przerywają ciągłości naskórka podczas ich bezpośredniego kontaktu ze skórą.

Działanie klawiterapii na ogólny stan organizmu

W przypadku klawiterapii zamiast igieł wykorzystuje się klawiki, które przeznaczone są do punktowego pobudzania “chorych” obszarów ciała. Ucisk aktywnego punktu tworzy impuls nerwowy, biegnący do odpowiedniego narządu wewnętrznego. Po dotarciu do źródła występowania problemu poprawia on funkcjonowanie jednego lub kilku narządów, przywracając prawidłową równowagę organizmu.

Podczas zabiegu terapeuta korzysta z 14 klawików, dzięki czemu jest w stanie stymulować jednocześnie wiele punktów na wybranym obszarze zabiegowym. Krótkotrwały ucisk klawikami powtarza się kilkakrotnie nawet do 3 serii po 10 powtórzeń, a długość i częstotliwość bodźcowania zależy od rodzaju choroby oraz dolegliwości odczuwanych zupełnie indywidualnie przez pacjenta.

Zalety przezskórnej stymulacji punktów biologicznych

• zmniejsza dolegliwości bólowe,
  • poprawia funkcjonowanie układu nerwowego,
  • normalizuje pracę i wydajność narządów wewnętrznych,
  • redukuje poziom stresu,
  • wspomaga leczenie chorób neurodegeneracyjnych,
  • przyśpiesza procesy samonaprawcze organizmu,
  • poprawia samopoczucie i równowagę,
  • odpręża i relaksuje organizm.

Kto powinien skorzystać z bodźcowania biologicznych punktów na skórze?

Klawiterapia to bezpieczny zabieg, na który może się zapisać każda osoba cierpiąca na bóle głowy, kręgosłupa, nadmierne napięcie mięśni, katar, przewlekły stres czy inne choroby układu nerwowego, takie jak stwardnienie rozsiane. To doskonała terapia odruchowa i pewnego rodzaju forma rehabilitacji, mogąca stanowić oddzielną lub wspomagająca metodę leczenia w gabinecie fizjoterapii.

Nasi specjaliści od klawiterapii:

Absolwent PUM. Umiejętności które zdobył na przestrzeni lat studiów i pracy w zawodzie zawsze stara się przełożyć na płaszczyznę terapii.
    Absolwent Wyższej Szkoły Edukacji i Terapii w Szczecinie oraz magister fzjoterapii – absolwent Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego.
    Magister fizjoterapii, absolwentka PUM w Szczecinie. Terapie przy użyciu Diatermii, masaże głębokie tkanek miękkich, sportowe i relaksacyjne.