Terapia manualna

Metoda pracy i technika fizjoterapii, opierająca się na szczegółowym badaniu pacjenta, diagnozie, a następnie leczeniu manualnym. Postępowanie dotyczy pracy ze wszystkimi stawami, strukturami torebkowymi, więzadłami i mięśniami.

Stosujemy bardzo efektywne, a zarazem bezpieczne metody rehabilitacji oraz techniki mobilizacji stawów obwodowych i stawów kręgosłupa.

Terapia manualna to rekomendowana przez fizjoterapeutów metoda lecznicza, która pomaga pacjentom cierpiącym na dolegliwości bólowe. Terapia manualna pozwala na złagodzenie nieprzyjemnych odczuć i trwałą poprawę stanu zdrowia. Sprawdź, na czym polega zabieg i czy może on pomóc również Tobie.

Terapia manualna w gabinecie fizjoterapii
Terapia manualna w Szczecinie
Leczenie w gabinecie fizjoterapeuty
Sprawdzone metody terapii manualnej

Jak wygląda terapia manualna (video)?

Czym jest terapia manualna?

Terapia manualna to naturalna, nieinwazyjna metoda leczenia. Nasi fizjoterapeuci stosują ją u pacjentów z dysfunkcjami układu ruchu oraz objawami bólowymi. Przed wdrożeniem terapii manualnej przeprowadzamy dokładny wywiad z pacjentem, na podstawie którego weryfikowany jest jego stan zdrowia, nawyki, a nawet stan psychiczny. Obszar dotknięty dolegliwościami jest badany palpacyjnie, aby dokładnie zlokalizować miejsca które wymagają leczenia.

Doświadczony fizjoterapeuta zdaje sobie sprawę, że przewlekłe bóle konkretnej partii ciała mogą wynikać z zaburzeń sprawności układu ruchu, dysfunkcji mięśni lub stawów, a nawet przewlekłego stresu. Kiedy tradycyjne leczenie nie pomaga, warto wspomóc się holistycznymi metodami, które pomagają na dotarcie do sedna problemu w naturalny sposób.

Jakie dolegliwości leczy terapia manualna?

Cierpisz na dolegliwości bólowe, płynące z kręgosłupa i jego okolic? Siedzący tryb życia, kontuzje, wady postawy oraz przewlekły stres mogą być przyczyną tych dolegliwości i utrudniać codzienne funkcjonowanie. Jedną z najskuteczniejszych, a jednocześnie bardzo bezpiecznych metod na wyeliminowanie problemu jest terapia manualna. Czy wiesz, na czym polega terapia manualna i kto może ją wykonywać?

Sama terapia manualna jest dla wielu osób relaksująca – opiera się na różnorodnych technikach masażu, stratchingu mięśni oraz manipulacją stawów. Fizjoterapeuta uciska tkanki miękkie wykonując uciski w wybranych partiach ciała w pobliżu chorego miejsca. W przypadku terapii manualnej kręgosłupa specjalista przywraca kręgi na właściwe miejsce poprzez uciskanie tkanek, znajdujących się wokół kręgosłupa.

Kto powinien korzystać z terapii manualnej?

Terapia manualna może być wykonywana u pacjentów w każdym wieku. Przed wdrożeniem terapii nasi specjaliści przeprowadzają dokładny wywiad, na podstawie którego zaleca się konkretne postępowanie i dobranie technik terapeutycznych. Zaleca się ją najczęściej osobom, które cierpią na bóle stawów i u których jest zmniejszony lub ograniczony zakres ruchu. Zalecamy ją również w nerwobólach, stanach napięcia mięśni, wadach postawy oraz w urazach sportowych.

Terapia manualna jest szczególnie polecana pacjentom, którym doskwierają dolegliwości bólowe. Zabiegi przyczyniają się do ograniczenia leczenia farmakologicznego i w naturalny sposób eliminują:

Terapia manualna jest również wskazana przy leczeniu następujących schorzeń:

Czym się różni terapia manualna od masażu?

Chociaż terapia manualna zakłada stosowanie wybranych technik masażu, jej działanie i założenia zdecydowanie różnią się od tradycyjnego masażu. Masaż stosuje się przede wszystkim, aby zlikwidować napięcie mięśniowe i nie musi być stosowany w celach leczniczych. Terapia manualna jest techniką, która pozwala na dotarcie do przyczyn dyskomfortu i oddziałuje na mięśnie, stawy, wiązadła, ścięgna oraz nerwy.

Czy terapia manualna boli?

Doświadczony fizjoterapeuta potrafi wykonać terapię w taki sposób, aby ograniczyć dolegliwości bólowe podczas zabiegu. Jako, że głównym narzędziem pracy specjalisty podczas wykonywania terapii manualnej są dłonie, nacisk można dostosować indywidualnie do pacjenta obserwując jego reakcje. Niektórzy pacjenci uznają terapię manualną za relaksującą, eliminującą napięcie nerwowe technikę.

Czy terapia manualna jest bezpieczna?

Przeciwwskazania do terapii manualnej istnieją i ustala się je przy indywidualnym wywiadzie z pacjentem. Niektóre z nich to:

• zaawansowana osteoporoza, ogromny ból, który uniemożliwia badanie, ból miejscowy związany z chorobą nowotworową lub ciąża.

Pamiętaj, że ostateczną decyzję o wykonaniu zabiegu podejmuje terapeuta w porozumieniu z pacjentem.

Chcesz wiedzieć więcej o terapii manualnej w Szczecinie?

Nasi rehabilitanci i fizjoterapeuci w Szczecinie są do Twojej dyspozycji. Skontaktuj się z nami, aby umówić się na konsultacje lub zabieg z dziedziny terapii manualnej.

Decydując się na zabieg w naszym gabinecie wybierasz spośród szeregu skutecznych zabiegów, przeprowadzanych przez najwyższej klasy specjalistów. Zabiegi, które przeprowadzamy są wykonywane w czystych, profesjonalnych gabinetach zaopatrzonych w niezbędny sprzęt.

Nasi specjaliści od terapii manualnej:

• Natalia Raj