Domowi fizjoterapeuci dla każdego

Poruszanie się na co dzień sprawia Ci ból? W takim wypadku koniecznie pomyśl nad kompleksową rehabilitacją, która pomoże wyeliminować jego przyczynę. Rehabilitacja pomaga leczyć nie tylko dolegliwości bólowe, ale także wiele innych schorzeń związanych z układem ruchu i nerwowym. W dodatku ćwiczenia pod okiem profesjonalnego fizjoterapeuty przyspieszą powrót do zdrowia i maksymalnej sprawności po urazie lub operacji. Jeśli z jakiejś przyczyny nie możesz uczestniczyć w zabiegach rehabilitacji w warunkach ambulatoryjnych, nic się nie martw. Specjalnie dla takich osób przygotowaliśmy w centrum Fizjo Pomoc Medical Center ofertę terapii domowej, w której nasi wykwalifikowani i certyfikowani fizjoterapeuci dojeżdżają na podany adres zamieszkania pacjenta.

Jakie usługi wykonują fizjoterapeuci w ramach rehabilitacji domowej?

W ramach rehabilitacji domowej nasi fizjoterapeuci wykonują zabiegi w zakresie terapii manualnej, terapii odruchowej, kinesiotapingu, masażu leczniczego i ćwiczeń ruchowych. Każdy z tych profesjonalnych zabiegów terapeutycznych jest wybierany w zależności od indywidualnego stanu pacjenta po dokładnej analizie lekarskiej.

Ćwiczenia ruchowe są jedną z najczęściej stosowanych form leczenia w domu, gdyż proste ruchy i przyjmowane pozycje wzmacniają całe ciało, w tym zwiększają zakres ruchu, poprawiają koordynację, przyśpieszają regenerację mięśni i powrót do formy. Niezwykle ważną rolę odgrywa w tym wypadku prawidłowy dobór ćwiczeń i form do aktualnych możliwości pacjenta, dlatego trening pod okiem fizjoterapeuty jest taki skuteczny. Co więcej fizjoterapeuta dba o to, by przygotować dla pacjenta zestaw zajęć, które może powtarzać samodzielnie lub przy pomocy osób bliskich. W ten sposób osoby z niepełnosprawnością ruchową mogą uczyć się, jak stopniowo pokonywać przeszkody utrudniające codzienne funkcjonowanie.

Z kolei terapia manualna i odruchowa to dwie formy leczenia oparte na holistycznym podejściu do pacjenta. Przede wszystkim chodzi o pracę ze stawami, strukturami torebkowymi, więzadłami i mięśniami gdzie występuje ból. Terapia manualna skupia się na różnorodnych technikach manipulacji, chwytów, pozycji ułożenia ciała i masażu, które potrafią dotrzeć prosto do źródła problemu. Natomiast fizjoterapeuci w terapii odruchowej wykorzystują specjalistyczne narzędzia do stymulowania określonych punktów.

Kinesiotaping stosuje się w przypadku nadmiernego napięcia mięśni i stabilizacji stawów. Polega na oklejeniu taśmą wybranych partii ciała, dzięki czemu tworzą zamierzone pofałdowania powierzchni, które usprawniają odprowadzanie limfy i wspomaga pracę układu krwionośnego. To doskonała nieinwazyjna metoda na złagodzenie bólu i zmniejszenie obrzęków. Ponadto jest zalecana dla kobiet w ciąży, ponieważ skutecznie pomaga uśmierzyć uciążliwe dolegliwości ciążowe.

Podczas wizyty domowej fizjoterapeuta może stwierdzić, że pacjent potrzebuje masażu leczniczego stanowiącego leczenie wspomagające w wielu dolegliwościach zdrowotnych. Bardzo często wykonywany jest w formie wspierającej inną terapię, by zwiększyć efekty terapeutyczne, ale nie tylko. Masaż leczniczy wpływa pozytywnie na dobrostan całego ciała, a jego pozytywne skutki są najbardziej odczuwalne przy dolegliwościach bólowych. Leczenie masażem zwykle stosuje się w przypadku chorób kręgosłupa, nerwobóli, zaników mięśni, chorób reumatycznych i zmian bliznowatych.

Czy trzeba przygotować się do wizyty fizjoterapeuty w domu?

Pacjent przed pierwszą wizytą fizjoterapeuty w swoim domu powinien przygotować historię choroby i jej całą dokumentację medyczną, by przyśpieszyć właściwą diagnostykę. Jest to potrzebne do wdrożenia odpowiedniej metody rehabilitacji, lecz jeśli osoba nie była wcześniej leczona pod tym kątem – nie musi się o to martwić.

Na każdą wizytę fizjoterapeuta wozi ze sobą przenośny stół i przybory do przeprowadzenia zabiegów rehabilitacyjnych. Jednak dobrze by było, żeby w pokoju był przygotowany dodatkowo czysty kocyk lub ręcznik do przykrycia stołu w razie masażu leczniczego. Oprócz tego chora osoba nie powinna przyjmować w dniu wizyty farmakologicznych środków przeciwbólowych oraz nie spożywać obfitych posiłków około godzinę przed rehabilitacją domową. Pozwoli to uzyskać jak najlepsze efekty i zapobiega nieprawidłowym wynikom testów diagnostycznych. Poza powyższym, nasi fizjoterapeuci niczego więcej nie wymagają od pacjentów przed umówioną domową rehabilitacją.

Nasi specjaliści od rehabilitacji domowej: