Kiedy jest potrzebna rehabilitacja domowa?

Rehabilitacja to kompleksowa terapia leczenia, której celem jest przywrócenie pełnej sprawności fizycznej. Problemy z układem ruchu pojawiają się na skutek choroby, urazu, kontuzji, wieku czy nawet złych nawyków. W rezultacie obniżają komfort życia chorej osoby, poprzez stopniowe utrudnianie i wydłużanie każdej codziennej czynności. W zależności od stopnia zaawansowania występującej nieprawidłowości może doprowadzić do niemożności samodzielnego wykonywania prostych zadań i konieczności korzystania z pomocy innych osób. Z tego właśnie powodu rehabilitacja odgrywa dla chorych bardzo ważną rolę.

Nie możesz samodzielnie dotrzeć do placówki rehabilitacyjnej?

Bardzo często zdarza się, że pacjent nie jest w stanie sam dotrzeć do gabinetu fizjoterapii i potrzebuje pomocy osoby trzeciej. Niestety nie zawsze taka pomoc jest możliwa, przez co dużo pacjentów nie może wziąć udziału w rehabilitacji w warunkach ambulatoryjnych. Niemniej jednak w dzisiejszych czasach to żaden problem. Od jakiegoś czasu specjalistyczne gabinety i centra fizjoterapii zapewniają dla takich osób kompleksową ofertę rehabilitacji w warunkach domowych, w których terapeuci mogą wykonywać usługi takie jak ćwiczenia ruchowe, terapię manualną, masaż leczniczy, terapię odruchową a także kinesiotaping.

Jakie dokładnie osoby mogą zgłosić się na rehabilitację domową?

Rehabilitacja domowa to usługa kierowana do wszystkich pacjentów, którzy mieliby problem z dojazdem pod wskazany adres placówki. Dotyczy to zarówno osób niepełnosprawnych, z ograniczoną sprawnością fizyczną, jak i sprawnych ruchowo. To doskonałe rozwiązanie dla każdego, kto ma trudności znaleźć czas na dojazdy między pracą a codziennymi obowiązkami domowymi. Dzięki temu każdy ma prawo do prywatnej wizyty fizjoterapeuty, by poprawić jakość swojego życia.

Jakie problemy i dolegliwości pomaga rozwiązać rehabilitacja domowa?

Domowa wizyta fizjoterapeuty głównie wspomaga leczyć dolegliwości związane z układem nerwowym i ruchu, a także eliminować lub łagodzić bóle kręgosłupa. Do najczęstszych schorzeń neurologicznych i ortopedycznych zaliczamy:

• uszkodzenia rdzenia kręgowego oraz centralnego i obwodowego układu nerwowego,
  • urazy kończyn górnych i dolnych,
  • udar mózgu,
  • reumatoidalne zapalenie stawów,
  • choroby przewlekłe – Parkinson, Alzheimer, miopatie, stwardnienie rozsiane, zapalenie wielomięśniowe,
  • rdzeniowy zanik mięśni,
  • zwyrodnienia stawów biodrowych i kolanowych.

Oczywiście rehabilitacja z dojazdem do domu obejmuje także pełną formę leczenia osób po kontuzjach, urazach i operacjach. Dzięki temu pacjent pod okiem doświadczonego fizjoterapeuty popracuje nad zakresem ruchu, szybciej wróci do poprzedniej sprawności fizycznej i nauczy się pokonywać naturalne bariery, z którymi musi zmagać się na co dzień.

Nasi specjaliści od rehabilitacji domowej: