Wskazania do fizjoterapii domowej

Fizjoterapia domowa to bardzo wygodna forma leczenia, która odbywa się w znanym przez pacjenta środowisku, gdzie czuje się bezpiecznie i pewnie siebie. Taka wizyta prowadzona jest przez wyznaczonego fizjoterapeutę i skupia się na potrzebach wyłącznie jednej osoby, dobierając przy tym rodzaj zabiegów. Dzięki temu pacjenci nie będący w stanie samodzielnie dotrzeć do placówki, udzielającej świadczenia w formie fizjoterapii ambulatoryjnej mogą również odbyć profesjonalną terapię, która pomoże im podnieść jakość życia. Sprawdź, kto dokładnie może liczyć na taką pomoc.

Do kogo szczególnie jest skierowana fizjoterapia z dojazdem do domu?

Głównie na fizjoterapię domową zapisują się osoby, które otrzymały skierowanie na rehabilitację przez swojego lekarza. Dokładniej rzecz biorąc są to pacjenci, którzy cierpią na przewlekłe choroby i nie są w stanie załatwić samodzielnie spraw poza swoim domem. Przede wszystkim dotyczy to osób ze zdiagnozowanymi zaburzeniami funkcji narządu ruchu, takimi jak:

• ogniskowe uszkodzenie mózgu po udarach, zatorach czy innych uszkodzeniach,
  • uszkodzenie układu nerwowego,
  • dysfunkcje rdzenia kręgowego,
  • choroby zwyrodnieniowe stawów biodrowych lub kolanowych,
  • postępujące choroby – miopatia, Parkinson, zapalenie wielomięśniowe, rdzeniowy zanik mięśni, guz mózgu,
  • reumatoidalne zapalenie stawów,
  • stany po ciężkich urazach, zabiegach i operacjach,
  • stan wegetatywny lub apaliczny.

Czy inne mniej poważne dolegliwości są także wskazane do fizjoterapii domowej?

Tak naprawdę, wcale nie musisz czekać na to, aż Twój lekarz skieruje Cię na zabiegi fizjoterapeutyczne, ponieważ dziś każdy może liczyć na fizjoterapię domową. Prywatne gabinety fizjoterapii i rehabilitacji oferują bowiem usługi każdemu, kto odczuwa ból i dyskomfort przy poruszaniu się (chodzeniu, siedzeniu czy zmianie pozycji ciała), przeszkadzający w codziennym funkcjonowaniu. Z tej racji osoby nie chorujące na przewlekłe schorzenia mogą także otrzymać właściwą pomoc.

Pozwala to zapobiec pojawieniu się w przyszłości poważnych problemów zdrowotnych, które mogą być następstwem wcześniej odczuwanego bólu w jednym miejscu. Ponadto fizjoterapeuta podczas wizyty domowej dokładnie ocenia stan chorego i rozpoznaje schorzenie na podstawie występujących dolegliwości, dobierając pod jego kątem odpowiednią metodykę leczenia.

Fizjoterapia domowa dla osób pracujących

Oferta fizjoterapii domowej jest doskonała dla osób pracujących, które nie mogą znaleźć wolnego czasu na zabiegi terapeutyczne w warunkach ambulatoryjnych. Duży wpływ mają na to dojazdy w godzinach szczytów, gdyż wtedy na mieście tworzą się ogromne korki, doprowadzające do znacznego wydłużenia przejazdów. Na szczęście prywatne gabinety fizjoterapii pozwalają umówić szybki termin, który będzie zarówno odpowiadał pacjentowi, jak i fizjoterapeucie. W ten sposób osoby pracujące mogą także zadbać o swoje zdrowie fizyczne i psychiczne, a nie tylko swoich bliskich.

Gdzie mogę znaleźć taką pomoc?

Jedną z placówek medycznych oferujących tego typu terapię z dojazdem do domu pacjenta jest centrum fizjoterapii i rehabilitacji fizjo-pomoc w Szczecinie. Możesz skontaktować się z naszym punktem w przypadku każdej przypadłości, a my wszystko Ci dokładnie wytłumaczymy. W ramach naszej fizjoterapii domowej zapewniamy profesjonalną poradę lekarską i zabiegi terapeutyczne, w tym:

Nasi specjaliści od rehabilitacji domowej: